Метою курсу є пізнання закономірностей життєвих функцій рослин, розкриття їх механізмів та вироблення шляхів керування рослинним організмом.

Завданням науки є вивчення теоретичних основ фізіології рослин на рівні клітини та цілого організму; основних фізіологічних процесів: фотосинтезу, дихання, водообміну, мінерального живлення рослин та способів керування ними; теорії росту, розвитку та формування продуктивності рослин залежно від умов вирощування; фізіології стійкості та адаптації рослин, способів підвищення стійкості до несприятливих факторів довкілля.

Предметом фізіології рослин є функції живих організмів, їхніх органів, тканин, клітин і міжклітинних компонентів, їхні взаємозв'язки, регуляція та пристосування до навколишнього середовища, а також їхнє становлення в процесі еволюції та індивідуального розвитку.

Після вивчення дисципліни студент

повинен знати:

§принципи структурно-функціональної організації внутрішньоклітинних процесів у рослин, дію первинних механізмів, які забезпечують ці процеси. їх координацію і регулювання залежно від факторів життя;

§суть фізичних та хімічних явищ, на яких ґрунтуються життєві процеси рослинного організму;

§взаємозв'язок між різними фізіологічними та біохімічними процесами, їх роль у житті рослин та шляхи їх регулювання в онтогенезі;

§шляхи підвищення ефективності використання кліматичних та ґрунтових ресурсів зеленими рослинами у фітоценозах;

§умови ефективного використання факторів росту і розвитку рослин (світла, тепла, води, повітря, мінеральних сполук);

§фізіологічні основи стійкості і адаптації рослин до несприятливих факторії довкілля та шляхи захисту від впливу стресових факторів.

повинен вміти:

§визначати наявність у рослинних тканинах білків, жирів і вуглеводів; визначати основні біохімічні і фітометричні показники рослин, а також градієнт лімітуючих факторів їх росту і розвитку;

§оцінювати фізіологічний стан рослин і створювати всі умови для успішного і росту і розвитку;

§визначати необхідні заходи щодо захисту рослин від несприятливих фактор зовнішнього середовища.