Сучасна епоха зумовлює перехід економічної теорії на якісно новий рівень. Це пов'язано з тим, що змістом нинішньої епохи е перехід людства від індустріальної до інформаційної (пост-індустріальної) стадії цивілізаційного прогресу, яка докорінно відрізняється від індустріальної. Замість панування матеріального виробництва, властивого їй, утверджується переважна роль сфери послуг, тобто нематеріального виробництва. За цих умов економічна теорія, побудована на матеріальному виробництві, на виявленні шляхів і методів збільшення матеріального багатства, неповною мірою відповідає новим умовам соціально-економічного розвитку.

Обмеження перехідного періоду й економічної політики ринковими перетвореннями, ігнорування процесів становлення нового технологічного способу виробництва призвело до того, що економічна теорія опинилася осторонь науково-технічного прогресу. Це - серйозний недолік. Адже в сучасних умовах науково-технічний прогрес, техніка і технологія виробництва стали вирішальним фактором розвитку не лише економіки, а й суспільства. В умовах ринкової економіки живуть 150 країн світу, але домоглися великого успіху ті 25-ЗО країн, які змогли поєднати ринкову економіку з науково-технічним її переозброєнням і становленням нового, інформаційно-технологічного способу виробництва. Більше того, сучасна економіка, наука і техніка породили якісно новий - інноваційний тип економічного зростання, без засвоєння і практичного здійснення якого у країни не може бути майбутнього. 

Системний перехід до інноваційного типу розвитку потребує створення цілісної Національної інноваційної системи - складної інституціональної та економічної інфраструктури, яка забезпечує єдність у фундаментальних і прикладних наукових дослідженнях, проектно конструкторських розробках та їх упровадженні у практику. Без глибокого розкриття всієї інноваційної системи, притаманних їй зв'язків і взаємозалежностей не можна забезпечити підготовку повноцінних,} висококваліфікованих фахівців, прискорення науково-технічного та економічного прогресу.

Завдання:допомогти пізнати та усвідомити зміст і закономірності сучасної світової економічної думки,  сприяти більш глибокому осмисленню актуальних економічних проблем сучасності, зрозуміти основні етапи та складові сучасного історичного процесу виникнення та розвитку фундаментальних економічних ідей, теорій та наукових напрямів., представлених численними науковими школами та напрямами, обумовленими комплексом економічних, соціальних, політичних, культурологічних та інших факторів.

У результаті вивченнянавчальної дисципліни студент повинен:

знати: передумови та закономірності сучасної світової економічної думки; факти, конкретні події, економічні процеси та відносини у різних країнах у данний  період; економічні концепції головних шкіл і напрямів сучасної економічної думки; основні досягнення видатних учених-економістів; теоретичні і методологічні підходи у дослідженні економічної думки; проблеми розвитку сучасної вітчизняної економіки та економічної думки.

вміти: узагальнювати та аналізувати конкретні економічні події та відносини у суспільстві; аналізувати зміст і роль кожної економічної теорії, її місця в загальній логіці розвитку сучасної економічної думки; дослідити причини виникнення, розвитку та відчуження економічних концепцій; застосовувати різні методи: від наукової абстракції, аналізу та синтезу до математичного моделювання економічних процесів і явищ; виявити співвідношення між економічними теоріями та економічними подіями у сучасному суспільстві; оцінювати вплив сучасних теорій на економічну політику різних країн, а також можливість їх використання в Україні.