Мета - формування у студентів сучасного наукового світогляду та системи спеціальних знань у сфері маркетингу підприємства, вироблення вмінь та навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства, впровадження і використання маркетингу в підприємствах з урахуванням їх особливостей та оцінки ризиків маркетингової діяльності.

Завдання - ознайомити з термінологією, понятійним апаратом маркетингу і забезпечити його засвоєння студентами; озброїти студентів системою знань у сфері теоретичних методичних інформаційних основ маркетинг; маркетингових досліджень потреб та попиту; сегментації ринку і типології споживачів; товару, ціни, розповсюдження, комунікацій як елементів комплексу маркетингу; забезпечити засвоєння студентами інструментарію маркетингу, оволодіння навичками творчого критичного підходу до оцінки викладених у спеціальній методичній літературі точок зору щодо маркетингу, діючого механізму реалізації маркетингу на підприємствах України та розроблення обґрунтованих пропозицій щодо його удосконалення; забезпечити вироблення вмінь та навичок впровадження і використання маркетингу в практиці діяльності підприємств; навчити конкретним прийомам поведінки та активної маркетингової діяльності в умовах динамічного маркетингового середовища; забезпечити зацікавленість студентів в активній навчальній та науково-дослідній роботі.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: -- систему, концепції, процес, функції, рушійні фактори маркетингу та умови ефективного застосування маркетингу, типи маркетингу, причини, що спонукають до запровадження тієї чи іншої концепції маркетингу на підприємстві;

-- специфіку зв'язку між управляючою системою та об'єктом управління маркетингу, між підприємством і ринком;

-- концепції та процес управління маркетингом, варіанти побудови структури апарату управління підприємством з запровадженням маркетингу та формування маркетингової служби;

-- складові маркетингового середовища, які контролюються і які не контролюються підприємством:

-- співвідношення господарської, економічної, торговельної кон'юнктури та кон'юнктури товарного ринку;

-- покупців на різних видах ринку та основні відмінності між ними, процес прийняття рішення про купівлю товарів;

-- основні поняття із сфери конкуренції та місце конкурентної боротьби у маркетинговій діяльності;

-- сутність сегменту ринку, кінцеву мету здійснення сегментації, переваги та можливі невигоди в результаті її проведення;

-- рівні формування споживчої вартості товару;

-- сутність маркетингової стратегії продукту та складові цієї стратегії, основні етапи створення товару -- новинки та можливий ризик, пов'язаний з виходом з товаром -- новинкою на ринок;

-- місце ціни у маркетинговій діяльності підприємства та можливість застосування цінового методу конкурентної боротьби на ринку;

-- роль планів розповсюдження товарів у досягненні мети підприємства та їх місце у маркетинговій діяльності;

-- сутність стратегії просування. її складові елементи та функції у процесі здійснення:

-- важливість стратегічного планування та планування маркетингу на підприємстві;

-- місце і роль контролю і ревізії маркетингової діяльності в процесі маркетингу;

-- специфіку маркетингу у сфері некомерційної діяльності, банківській сфері та на міжнародному ринку;

-- позитивний та негативний вплив маркетингової діяльності підприємства на суспільство.

вміти: -- запровадити на підприємстві певну інформаційну систему, яка б забезпечила основу для маркетингової діяльності;

-- обрати необхідні види маркетингового дослідження для досягнення визначеної мети, спланувати та здійснити це дослідження;

-- змоделювати поведінку покупця на ринку під впливом різноманітних факторів;

-- здійснити моніторинг підприємств -- конкурентів та товарів -- конкурентів;

-- підібрати відповідні засоби та здійснити сегментацію ринку стосовно конкретної товарної групи, товару;

-- обрати певний варіант охоплення ринку, застосувавши масовий, товарно-диференційований або цільовий маркетинг щодо обраних сегментів ринку;

-- виконати певний обсяг робіт, пов'язаних з позиціюванням товару на рикну;

-- визначити фактори, що впливають на ціну в рамках маркетингової стратегії ціни та імовірну силу впливу кожного з них;

-- запропонувати відповідний тип каналу розповсюдження товарів за кількістю рівнів, структурою каналу;

-- розробити програму для здійснення стратегії просування товару;

-- вибрати оптимальний варіант співвідношення окремих елементів стратегії просування з метою досягнення мети підприємства на ринку;

-- здійснити ревізію маркетингової діяльності за певним планом;

-- застосувати аспекти маркетингу при організації кінцевого продажу товарів. зокрема, при формуванні ефективного торгового апарату, врахуванні особистих якостей фахівців та їх підготовці і перепідготовці.